طراحی سایت سفارش آنلاین غذا | طراحی سایت سفارش غذا
کسانیکه صاحب رستوران ، فست فود و… هستند می توانند با طراحی سایت سفارش آنلاین غذا در فضای گسترده اینترنت حضور داشته باشند و از فرصت های فوق العاده آن استفاده کنند. صاحبین این مشاغل می توانند با طراحی سایت سفارش غذا، فروش خود را آنلاین کرده و مشتریان، منوی غذاهای موجود را مشاهده و سفارش خود را ثبت کنند.
در طراحی وب سایت نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و مهم ترین نکته برای جذب مشتریان سئو و بهینه سازی سایت دارد. مثلا کاربری که به دنبال سایت رستوران برای غذا است، در موتورهای جستجوی گوگل رستوران های محل سکونت خود را سرچ می کند و سایت هایی که سئو شده اند در صفحه اول پیشنهادی گوگل قرار می گیرند. این سایت ها معروف ترین سایت های غذا هستند. دیگر ویژگی طراحی سایت سفارش غذا کیفیت عکس و گرافیک قوی و… است که موجب لذت بردن کاربران از سایت می شود و تمایل به خرید غذاهای این سایت پیدا کند.
مزیت ها و قابلیت های سایت سفارش آنلاین غذا
راه اندازی سایت سفارش آنلاین غذا مزایا و قابلیت های زیر را به دنبال دارد.
- مشاهده منوی غذاها
یکی از مهم ترین مزایای طراحی سایت غذا، مشاهده منو توسط مشتریان است. مشتریان بدون مراجعه به رستوران و یا تماس تلفنی با شما، می توانند از قیمت غذاها و انواع آن مطلع شوند.
- ثبت سفارش آنلاین غذا
طراحی سایت سفارش آنلاین غذا این امکان را به افراد پر مشغله می دهد تا بدون نیاز به صرف وقت برای رفت و آمد در مسیر رستوران، غذای مورد نظر خود را در محل کار یا منزل دریافت کنند. همچنین آنها می توانند هزینه را از طریق درگاه بانکی اینترنتی و یا درب محل پرداخت کنند.
- امکان یافتن نزدیک ترین رستوران ها
طراحی سایت غذا امکان پیدا کردن نزدیک ترین رستوران ها به محل شما و سفارش سریع غذا را فراهم می کند.
- جذب مشتری در مناسبت های ویژه
در بسیاری از مواقع، افراد می خواهند که به مناسبت های مختلف مانند تولد، میهمانی زیارتی و … رستوران را رزرو کنند، اما زمان لازم برای مراجعه به رستوران ها و انتخاب بهترین آنها را ندارند. با ساخت سایت رستوران، می توانید این دسته از افراد را جذب کنید. از طرفی اگر تبلیغات حرفه ای در سطح اینترنت انجام داده باشید و سایت شما به درستی سئو شده باشد، مشتریان به راحتی می توانند شما را پیدا کنند. در نتیجه بدون اتلاف وقت، رستوران را برای زمان مقرر رزرو می کنند.
- بهبود عملکرد با دریافت نظر مشتریان
با طراحی سایت سفارش غذا، این امکان برای مشتریان سایت فراهم می شود که نظر خود را در مورد غذاها و خدمات ارائه دهند. دریافت نظرات مشتریان به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و برای رفع آنها برنامه ریزی کنید. همچنین نظرات مثبت مشتریان، در جذب مشتریان جدید تاثیر زیادی دارد.
کارکردهای جالبی که بهترین سایتهای رستورانی دنیا دارند
طراحی پاپ اپ گزینه های موجود ( Restaurant Staff Page Design):
در طراحی سایت رستوران و ساخت سایت رستورانی ، در هوم پیج سایت :
- با لود شدن صفحه یک پاپاپ در گوشه پایین سمت راست صفحه باز خواهد شد.
- که شامل سه گزینه تعداد نفرات، روز و تاریخ میباشد که به صورت پیش فرض در تاریخی معین که آمادگی ارائه سرویس هست تنظیم شده است و شما میتوانید آپشنهای موجود را مشاهده کنید.
- بعد از انتخاب نفرات و زمان مناسب با کلیک روی گزینه نمایش گزینههای موجود، سرویسهای متناسبی که با انتخاب شما قابل ارائه باشد را نشان میدهد.
- که با کلیک روی هر کدام از سرویسها اطلاعات بلیط و توضیحات کامل آن در همان پاپاپ نمایش داده میشود.
- و در مرحله بعد برای نهایی شدن رزرو اطلاعات کاملتری از جمله مشخصات افراد که خانم، آقا، خانواده و یا شرکت هستند به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه تکمیل میشود.
طراحی صفحه سفارش غذا ( Food Order Page Design ) :
در طراحی سایت رستوران و ساخت سایت رستورانی خود، صفحهی سفارش غذا را به این شکل میتوان طراحی کرد:
- در ابتدای صفحه یک منوی پرشی قرار داده شده که با کلیک روی هر تب به همان غذا پرش داده میشود.
- تمامی غذاها به صورت ردیفهای دو ستونه آمده که تصاویر به صورت یکدست و با بکگراند سفید آمده است.
- که قیمت آن در گوشه پایین هر کدام آمده است و در ادامه نوشیدنیها آورده شده است.
- بعد از انتخاب غذا و نوشیدنی دلخواه زمان ارسال را نیز توسط منوهای موجود در گوشه بالا سمت چپ مشخص خواهید کرد.
مکانیزم رزرو آنلاین ( Online Restaurant Service Mechanism ) :
در طراحی سایت رستوران و ساخت سایت رستورانی ، بخشی از صفحه اول را به رزرواسیون و رزرو میز میتوان اختصاص داد :
- در این صفحه از سرویس رزرو میز Open Table استفاده شده است. اوپن تیبل بخشی از اکوسیستم Booking.com است که مربوط به رزرو میز غذا است.
- در نمای این بخش به صورتی دوستدار موبایل ما روزهای قابل رزرو ماه جاری میلادی را روشن می بینیم طوری که امروز با کادری قرمز رنگ از بقیه روزها متمایز شده است.
- کاربر میتواند روزی که می خواهد به رستوران بیاید و ساعتی که به رستوران می رسد و تعداد نفراتش را ثبت کند تا بتواند رزرو جا اتفاق بیفتد.
- به عبارت دیگر بهتر است به جای اینکه پروسه پیچیده رزرواسیون در داخل هر سایت جدا و به صورت مستقل طراحی و برنامه نویسی و تعبیه شود، سایت های رستورانی از سرویس های رزرو میز اپلیکیشن های تخصصی شخص ثالث که شایعتر و برای همه مشتریان هم شناخته شده تر هستند در سایت شان استفاده کنند.
طراحی صفحه شعبه رستوران ( Branch Restaurant Page Design) :
در طراحی سایت رستوران و ساخت سایت رستورانی ، در منوی خود اسامی و لینک صفحات تمام شعب خود را آورده است:
- منوی سایت به جای استفاده از آیکون همبرگری سه خطی به صورتی ساختار شکنانه از دو خط که یکی کج هم هست میتوان استفاده کرد. طوری که وقتی منو باز می شود آن دو خط به صورت متقاطع نامتقارن به شکل ضربدر در می آیند.
- در منوی باز شده اسم تمام شعب در شهرهای پایتخت کشورهای دنیا به نمایش در می آید. طوری که با کلیک روی مثلا اسم لندن به صفحه مربوط به شعبه لندن هدایت می شویم.
- در صفحه هر شعبه تصاویری از فضای داخلی درج شده و در اوین سکشن می توان منوی رستوران را دید، میزی رزرو کرد و یا برای یک شام خصوصی برنامه ریزی کرد.
- وجود صفحات لندینگ اختصاصی برای هر شعبه باعث بالا رفتن شانس سئوی این صفحات در سرچ های محلی رستوران هم می شود.
مکان رستوران روی نقشه گوگل ( Restaurant Location on Google Map ) :
در طراحی سایت رستوران و ساخت سایت رستورانی ، صفحه ای را به نمایش محل خود و ساعات کارش اختصاص داده است :
- صفحه با اسلایدشویی از تصاویر محیط داخلی و نمای بیرونی رستوران آغاز می شود.
- سپس آدرس رستوران به نحوی که به مکان مزبور روی نقشه گوگل لینک شده است نمایش پیدا کرده است.
- ساعات کار و باز شدن رستوران در طول ایام هفته به نمایش در آمده است.
- نهایتا محل رستوران روی نقشه جانمایی شده است.
طراحی بخش خبری سایت ( News Section of the Restaurant Site ) :
در طراحی سایت رستوران و ساخت سایت رستورانی خود، صفحه ای را به انتشار پوشش خبری رستوران خود اختصاص داده است:
- صفحه با کروسلی آغاز می شود که سه عنوان از آخرین اخباری که درباره این رستوران در رسانه ها و روزنامه ها منتشر شده است را پوشش میدهد.
- با زدن فلش قبل و بعد می توان به سه عنوان خبر بعدی یا قبلی رفت. هر عنوان شامل عکسی مربعی تمام رنگی و عنوان روزنامه یا رسانه منتشر کننده و عنوان مقاله یا مطلب است.
- با کلیک روی مطلب مستقیما به سایت آن رسانه و متن کامل آن پست یا مقاله یا مطلب در سایت روزنامه یا وبلاگ مذکور منتقل می شویم.
- مشاهده اظهارنظرهای مثبت شخص ثالث و مقالاتی که در روزنامه ها و یا وبلاگ های مشهور درباره رستوران نوشته شده است تاثیر مثبت بسزایی روی مخاطب می گذارد.
استفاده از ویدیو پس زمینه ( Use Background Video ) :
در طراحی سایت رستوران و ساخت سایت رستورانی ، در صفحه اول خود از ویدیو پس زمینه میشود استفاده کرد :
- در ویدیویی که در پس زمینه پخش می شود شاهد نماهایی از رستوران، میزهای غذا،آماده سازی قبل از سرو غذا،داخل آشپزخانه و هنگام پخت هستیم.
- پیداست ویدیو به صورت حرفه ای فیلمبرداری|،تدوین و کارگردانی شده. با آرم رستوران روی در ورودی که باز می شود شروع می شود. نماهایی از آشپزهایی که به شدت مشغول کارند و نمای آخر سرآشپز رستوران که غذا آماده شده را برای سرو جلوی مشتری بیرون میدهد نمایش پیدا می کند.
- استفاده از تکنیک ویدئو بک گراند روشی مرسوم و زیبا برای طراحی سایت است که از قضا در طراحی سایت برای رستوران می تواند بسیار حرفه ای طراحی شود.
طراحی تور مجازی رستوران ( Design a Virtual Tour of the Restaurant ) :
در طراحی سایت رستوران و ساخت سایت رستورانی ، صفحه ای را به نمایش تور مجازی سه بعدی محیط داخلی رستوران اختصاص داد :
- در این صفحه با استفاده از سرویس نمایش تور مجازی Matterport نمایی سه بعدی و ماکتی از رستوران نمایش پیدا میکند که به محض پلی شده، تصویر زوم شده و داخل آن فرو می رود.
- در این سه بعدی سازی متحیر کننده میتوان به دوایری که روی کف است اشاره کرد و عینا داخل رستوران راه رفت و به معنای واقعی حس بودن در مکان و سرکشیدن به هر کجا را تجربه کرد.
- کاربر با توجه به محیط داخلی رستوران می تواند موقعیت هر میز و صندلی را به عینه ببیند و سپس انتخاب کند که کجا می خواهد بنشیند و کدام میز را بعدا رزرو کند.
- نمایش تور مجازی برای مکان هایی که مردم پس از رویت سایت قصد مراجعه حضوری به آنجا را دارند امکان بسیار خوب و جذاب و مثبتی روی فضای وب است.
ایدههای جالبی که میتوان در طراحی سایت رستوران به کار بست
ایدههای خلاقانهای که علاوه بر افزودن جذابیت بصری و خاص کردن ظاهر سایت شما، یک تجربه لذتبخش را برای مشتریان رستوران شما رقم خواهد زد :
پرسشنامه مشاوره انتخاب غذا
این ایده جذاب، تنها مخصوص طراحی سایت رستورانهایی است، که در منوی آنها، آیتمهای غذایی خاص، با تنوع بالا وجود دارد :
- تصور کنید یک فرم چند مرحلهای در وبسایت رستوران شما وجود داشته باشد، که با پرسیدن تعدادی سوال از مشتری، ذائقه او را سنجیده و در نهایت، از بین آیتمهای منو، آنها که احتمالا باب سلیقه وی هستند را، جهت ثبت سفارش پیش روی او قرار میدهد. بهتر است سوالات این مرحله، توسط خوراکشناسان و متخصصان تغذیه طرح شود، تا در نهایت، یک نتیجه ایدهال و یک تجربه به یادماندنی را، برای مشتری رقم بزند.
- در وبسایت یک رستوران سنتی یا محلی، این پرسشنامه میتواند به زبانهای مختلف و با هدف راهنمایی توریستها و گردشگران در انتخاب غذا، طراحی گردد.
مسابقه عکاسی در رستوران
هیچ چیز بیشتر از تصاویر خوش رنگ و آب مشتریانی که لبخند بر لب دارند و در رستوران شما لحظات شیرینی را سپری میکنند، طراحی سایت رستوران شما را زیبا نمیکند!
- اگر رستورانتان از یک فضای زیبا و دلنشین برخوردار است، میتوانید مشتریان خود را، به گرفتن عکسهای چشمنواز در محیط آن، تشویق کنید و از آنها تقاضا نمایید، که عکسهای خود را، برای شما بفرستند تا برترین آنها را در وبسایت رستوران قرار دهید.
- شما نیز به ازای خوشذوقی آنها، در سفارشات بعدی، تخفیف ویژهای لحاظ کنید. این ایده موجب میشود که تصاویر گرفته شده در رستوران شما، در شبکههای اجتماعی مشتریان نیز اشتراک گذاری شود که این موضوع، در دراز مدت، به شهرت و برندسازی رستوران شما، کمک شایانی خواهد کرد.
عکس 360 از محیط رستوران
بخشی از طراحی وبسایت رستوران شما، میتواند شامل یک تصویر 360 درجه از فضای کلی رستوران باشد. اینگونه تصاویر، به دلیل تعاملی بودن و اینکه ثبت آنها، زحمت بیشتری نسبت به ثبت تصاویر معمولی میطلبد، چهره حرفهایتری از کسب و کار شما به نمایش میگذارند :
- تصویر 360، جلوه بصری بسیار زیبایی در وبسایتتان ایجاد خواهد کرد. علاوه بر آن، برای بسیاری از مردم خوشایند است که پیش از مراجعه به یک رستوران، از چگونگی فضای آن آگاه شوند. لذا ارائه آن در وبسایت یک رستوران، میتواند حاکی از مشتریمداری مدیریت آن مجموعه باشد.
- راهکار خلاقانهتر این است که در تصاویری مجزا، نماهایی از روز و شب محیط رستوران خود را نمایش دهید. همچنین اگر فضای رستوران شما دارای درخت و فضای سبز است، چهار تصویر 360 درجه که در فصول مختلف سال گرفته شدهاند، منظره کامل و بینظیری از رستوران شما را به بازدیدکنندگان وبسایت، ارائه خواهد داد.
معرفی سرآشپز و تیم تهیه غذا
طبخ غذاهای خوشمزه رستوران شما به عهده چه کسی است؟ این سوالی است که پاسخ آن میتواند برای کاربران سایتتان جالب باشد، بنابراین میتوان در طراحی سایت رستوران، بخشی را به این موضوع، اختصاص داد :
- شما میتوانید در بخشی از وبسایت رستوران خود، به معرفی کامل سرآشپز، باریستا و تیم آماده کننده آیتمهای منو رستوران بپردازید. سرآشپز شما چند سال است که به این فعالیت مشغول است؟ در کدام کشورها دوره دیده است؟ در پخت چه نوع غذاهایی مهارت دارد؟ با کدام رستورانها و هتلها سابقه همکاری دارد؟ پاسخ سوالات این چنینی، میتواند محتوای این بخش از سایت شما را تامین کند.
- قرار دادن تصاویر سرآشپز و سایر افراد دستاندرکار طبخ غذاها، با لباسهای مخصوص آشپزی، یا کلیپ کوتاهی که نمایانگر مهارت و حرفهایگری تیم آشپزی رستوران شما باشد، به تکمیل و تاثیر گذاری بیشتر بخش مذکور، کمک بسزایی خواهد نمود.
معرفی آیتمهای منو رستوران
بدون شک هر یک از آیتمهای منوی رستوران شما، دارای یک رسپی، داستان و پیشینه منحصر به فرد است که پرداختن به آن در طراحی سایت رستوران میتواند، ضمن ارائه اطلاعات بدیع، توجه کاربر سایت رستوران شما را جلب نماید:
- برای مثال اگر شما در رستوران خود، غذایی به نام «لابستر» سرو میکنید، در این بخش از وبسایت، به معرفی این خوراک بپردازید و اطلاعاتی را، در اختیار علاقمندان این گزینه غذایی، قرار دهید. مثلا این که نام دیگر لابستر، شاهمیگو است و یک جانور دریایی سخت پوست است که برای اولین بار، در قرن ۱۹، در آمریکای شمالی، به عنوان غذا مورد استفاده بشر قرار گرفت.
- در ادامه میتوانید با استفاده از منابع علمی، جدول ارزش غذایی لابستر را ارائه نمایید و در آن، میزان کربوهیدرات، کالری، چربی، ویتامینها و مواد معدنی موجود در واحد مشخصی از غذا را، ذکر کنید. یقینا این بخش از وبسایت، برای افرادی که دارای رژیمهای غذایی خاص هستند و برای سلامت خود اهمیت ویژهای قائلند، یک بخش مفید و کاربردی به حساب خواهد آمد.
نقشه پراکندگی شعب رستوران
اگر رستوران شما دارای شعب متعدد، در گستره جغرافیایی مشخصی است، بهتر است در طراحی سایت رستوران خود، بخشی را، به معرفی شعب اختصاص دهید :
- یک نقشه گرافیکی را در نظر بگیرید که بر روی آن، شعبههای مختلف رستوران شما، به صورت نقاطی با رنگ متمایز، مشخص شدهاند که با حرکت موس بر روی هر نقطه، اطلاعات آن شعبه بصورت تولتیپ ظاهر میگردد. اطلاعات مختصری از قبیل آدرس، لینک مسیریابی، شماره تماس و تصویر کوچکی از سر در شعبه، در اختیار کاربر سایت قرار میگیرد.
- این قسمت علاوه بر اینکه بزرگی و گستردگی مجموعه شما را، در قالب یک آیتم گرافیکی زیبا نشان میدهد، کاربر را راهنمایی میکند تا به سادگی به اطلاعات شعب گوناگون شما دست یابد شعبه رستوران شما را در محدود سکونت خود پیدا کرده و به آن مراجعه نماید. همچنان که بسیاری از رستورانهای بزرگ دنیا، از جمله برند اسطورهای مک دونالد، که دارای بیش از 37800 شعبه در 119 کشور جهان است نیز، از این ایده استفاده کردهاند و مشتریان خود در جای جای کره زمین را، به شعبه اصلی مک دونالد در محل زندگی آنان، هدایت میکنند.
پرسشهای متداول درباره طراحی سایت رستوران
اگر سوالی دارید که پاسخش را اینجا مشاهده نمیکنید در پرسیدنش از ما راحت باشید.
آیا طراحی سایت برای فعالان رستوران، به رونق فروش و کسب و کار کمک میکند؟
راه اندازی یک وب سایت برای رستوران های زنجیره ای می تواند مزایای بی شماری از نظر افزایش فروش و درآمدزایی داشته باشد. در مرحله اول، داشتن یک وب سایت بستر دیجیتالی را برای مشتریان فراهم می کند تا به رستوران شما دسترسی داشته باشند و اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنند. این بدان معناست که مشتریان بالقوه می توانند به راحتی رستوران شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، منو، مکان و ساعات کار را مشاهده کنند و حتی سفارشات خود را به صورت آنلاین سفارش دهند. با سهولت دسترسی مشتریان به اطلاعات رستوران شما، شانس انتخاب رستوران شما را نسبت به رقبا افزایش می دهید.
در مرحله دوم، یک وب سایت می تواند به بهبود تعامل و وفاداری مشتری کمک کند. از طریق وب سایت خود، می توانید یک وبلاگ یا خبرنامه ایجاد کنید تا آخرین اخبار، تبلیغات و پیشنهادات را به مشتریان ارائه دهید. علاوه بر این، می توانید یک برنامه وفاداری ایجاد کنید یا رسانه های اجتماعی را برای ایجاد یک جامعه و تقویت تعامل با مشتری یکپارچه کنید. با ارائه یک پلتفرم به مشتریان برای تعامل با برند خود، وفاداری آنها را به رستوران خود افزایش می دهید و تجارت مجدد را تشویق می کنید.
در نهایت، یک وب سایت می تواند به شما در تجزیه و تحلیل و بهینه سازی تلاش های بازاریابی خود کمک کند. با ادغام ابزارهای تجزیه و تحلیل وب، می توانید ترافیک وب سایت، رفتار کاربر و نرخ تبدیل را ردیابی کنید. این دادهها میتوانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه چیزی از نظر استراتژیهای بازاریابی کار میکند و چه چیزی نیست، و به شما امکان میدهد تلاشهای خود را بهینه کنید و بهبود بخشید. به طور کلی، راه اندازی یک وب سایت برای رستوران های زنجیره ای می تواند مزایای بی شماری از نظر افزایش فروش و درآمدزایی داشته باشد.
رستوران تک شعبه:
راه اندازی یک وب سایت برای رستوران تک شعبه نیز می تواند مزایای زیادی از نظر افزایش فروش و درآمدزایی داشته باشد. در مرحله اول، یک وب سایت می تواند به مشتریان بالقوه کمک کند تا رستوران شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. این بدان معنی است که مشتریان می توانند به راحتی رستوران شما را جستجو کنند، منو، مکان و ساعات کار را مشاهده کنند و حتی سفارشات خود را به صورت آنلاین برای تحویل یا تحویل سفارش دهند. با سهولت دسترسی مشتریان به اطلاعات رستوران شما، شانس انتخاب رستوران شما را نسبت به رقبا افزایش می دهید.
در مرحله دوم، یک وب سایت می تواند به شما کمک کند تا یک تصویر برند حرفه ای ایجاد کنید. یک وب سایت با طراحی خوب می تواند محیط، غذا و خدمات رستوران شما را به شیوه ای بصری جذاب و حرفه ای به نمایش بگذارد. با ایجاد یک تصویر برند قوی، شما یک تصور مثبت در ذهن مشتریان بالقوه ایجاد می کنید که می تواند احتمال انتخاب رستوران شما را نسبت به رقبا افزایش دهد.
در نهایت، یک وب سایت می تواند به بهبود تعامل و وفاداری مشتری کمک کند. از طریق وب سایت خود، می توانید یک وبلاگ یا خبرنامه ایجاد کنید تا آخرین اخبار، تبلیغات و پیشنهادات را به مشتریان ارائه دهید. علاوه بر این، می توانید یک برنامه وفاداری ایجاد کنید یا رسانه های اجتماعی را برای ایجاد یک جامعه و تقویت تعامل با مشتری یکپارچه کنید. با ارائه یک پلتفرم به مشتریان برای تعامل با برند خود، وفاداری آنها را به رستوران خود افزایش می دهید و تجارت مجدد را تشویق می کنید.
به طور خلاصه، راه اندازی یک وب سایت برای رستوران تک شعبه می تواند مزایای بی شماری از نظر افزایش فروش و درآمدزایی داشته باشد. با سهولت دسترسی مشتریان به اطلاعات مربوط به رستوران خود، ایجاد یک تصویر برند حرفه ای، و تقویت تعامل و وفاداری مشتری، می توانید مشتریان بیشتری جذب کرده و درآمد را افزایش دهید.
مطرح ترین برندهای جهانی در عرصه رستوران چه شرکتهایی هستند و چگونه می توان از طراحی سایت ایشان درسهایی گرفت؟
- مک دونالد – www.mcdonalds.com : مک دونالد، یکی از بزرگترین و شناخته شدهترین رستورانهای زنجیرهای در جهان است. وبسایت آنها به گونهای طراحی شده است که ناوبری ساده و آسان باشد، با فراخوانهای واضح برای سفارش آنلاین، یافتن مکان، و مشاهده منو. آنها همچنین از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت برای نمایش غذاهای خود و تبلیغ برند خود استفاده می کنند.
- یکی از درسهایی که میتوان از وب سایت مک دونالد آموخت، اهمیت سادگی و سهولت پیمایش است. با ساده و سرراست نگه داشتن طراحی وب سایت رستورانی خود، مشتریان میتوانند به سرعت، اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کرده و سفارش دهند. علاوه بر این، استفاده از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا میتواند به تبلیغ برند شما کمک کند و محصولات شما را به شیوهای جذاب به نمایش بگذارد.
- استارباکس – www.starbucks.com : استارباکس، یک کافه زنجیرهای جهانی است که به خاطر نوشیدنیهای قهوه و چای درجه یک خود، شناخته شده است. وب سایت آنها به گونه ای طراحی شده است که از نظر بصری جذاب باشد، با تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا که محصولات و برند آنها را به نمایش میگذارد. آنها همچنین یک منوی گسترده و گزینههای سفارش آنلاین و همچنین یک برنامه پاداش برای مشتریان وفادار ارائه میدهند.
- یکی از درسهایی که میتوان از وب سایت استارباکس گرفت، اهمیت ایجاد یک تصویر برند قوی است. استارباکس با استفاده از تصاویری با کیفیت بالا و نمایش محصولات خود به شیوه ای جذاب، تصویر برند ممتازی ایجاد میکند که آنها را از رقبا متمایز میکند. علاوه بر این، ارائه گزینههای سفارش آنلاین و یک برنامه وفاداری میتواند به جذب و حفظ مشتریان کمک کند.
- پیتزا دومینو – www.dominos.com : رستورانهای Domino’s Pizza یک زنجیره جهانی تحویل پیتزا است که به دلیل ارسال سریع و گزینههای سفارش آنلاین شناخته شده است. وبسایت آنها به گونهای طراحی شده است که استفاده از آن ساده و آسان باشد، با فراخوانهای واضح برای سفارش آنلاین و پیگیری تحویل. آنها همچنین گزینههای متنوعی از منو و گزینههای سفارشیسازی را برای مشتریان ارائه میدهند.
- یکی از درسهایی که از وب سایت دومینو میتوان آموخت، اهمیت تجربه کاربری و سهولت استفاده از وبسایت است. با طراحی وب سایت رستورانی که استفاده از آن ساده و آسان باشد، مشتریان میتوانند به سرعت سفارشها را ثبت کنند و تحویل را پیگیری کنند، که منجر به تجربه کلی بهتر کاربر میشود. علاوه بر این، ارائه انواع گزینههای منو و گزینههای سفارشیسازی میتواند به جذب و حفظ مشتریان کمک کند.
- گریل مکزیکی چیپوتل – www.chipotle.com : رستورانهای Chipotle Mexican Grill یک مجموعه رستوران زنجیرهای سریع و معمولی است که بهخاطر بوریتوها و کاسههایش معروف است. وب سایت آنها به گونه ای طراحی شده است که از نظر بصری جذاب باشد و به راحتی قابل پیمایش باشد، با فراخوانهای واضح برای اقدام برای سفارش آنلاین و یافتن مکان.
- یکی از درسهایی که میتوان از وب سایت Chipotle آموخت، اهمیت سفارشیسازی و شخصیسازی است. با ارائه انواع گزینههای منو و گزینههای سفارشیسازی، مشتریان میتوانند سفارشات خود را مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنند، که منجر به تجربه کلی بهتر مشتری میشود. علاوه بر این، ارائه گزینههای سفارش آنلاین میتواند به جذب و حفظ مشتریانی که راحتی سفارش از خانه را ترجیح میدهند، کمک کند.
- باغ زیتون – www.olivegarden.com : زیتون گاردن، یک رستوران زنجیرهای غذاخوری معمولی است که بهخاطر غذاهای ایتالیایی-آمریکاییاش معروف است. وب سایت آنها به گونهای طراحی شده است که از نظر بصری جذاب باشد، با تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا که غذا و فضای آنها را به نمایش میگذارد. آنها همچنین گزینههای سفارش آنلاین و یک برنامه پاداش برای مشتریان با مراجعات مکرر ارائه میدهند.
- درسی که می توان از وب سایت باغ زیتون گرفت، اهمیت ایجاد یک تصویر و جو برند قوی است. باغ زیتون با استفاده از تصاویری با کیفیت بالا و به نمایش گذاشتن غذا و فضای آنها، تصویر برند ممتازی ایجاد می کند که آنها را از رقبا متمایز می کند.
چه محصولاتی در حوزه غذاهای رستورانی، پرطرفدار است که روی سایت فروش بهتری خواهد داشت؟
در بخش رستوران، محصولاتی که بیشترین محبوبیت را دارند و احتمالاً در یک وب سایت فروش بهتری دارند، معمولاً غذاهایی هستند که سفارش آنلاین برای مشتریان راحت است و به راحتی قابل تحویل هستند. برخی از نمونه های محبوب عبارتند از:
- تحویل و غذای بیرون بری – مشتریان ممکن است ترجیح دهند غذاها را به صورت آنلاین سفارش دهند و آنها را تحویل بگیرند یا از رستوران تحویل بگیرند تا در صف منتظر بمانند یا غذا نخورند.
- کارتهای هدیه و کوپنها – میتوانند هدایای محبوب برای مناسبتهای خاص باشند، و ارائه آنها برای فروش در وبسایت میتواند خرید و ارسال آنها را برای مشتریان و دوستان و خانواده آسان کند.
- خدمات پذیرایی – بسیاری از رستوران ها خدمات پذیرایی را برای رویدادها ارائه میدهند و تبلیغ این خدمات در وب سایت می تواند مشتریان جدیدی را جذب کند و فروش را افزایش دهد.
- کالاهای مارک دار – ارائه کالاهای مارکدار مانند تیشرت، کلاه و لیوان میتواند راهی برای تبلیغ برند رستوران و ایجاد درآمد اضافی باشد.
- کیت غذا و مواد تشکیل دهنده – برخی از رستورانها کیت یا مواد غذایی را به مشتریان ارائه میدهند تا غذای خود را در خانه تهیه کنند و تبلیغ این محصولات در وب سایت میتواند باعث جذب مشتریان جدید و افزایش فروش شود.
به طور کلی، کلید فروش محصولات در وب سایت رستوران، ارائه گزینههای مناسبی است که مشتریان بتوانند به راحتی سفارش دهند و دریافت کنند و در عین حال ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد محصولات و خدمات رستوران را نیز تبلیغ کنند.
ما یک شرکت B2B در عرصه رستوران هستیم. چه کسب و کارهایی میتوانند مشتریان بالقوه رستوران ما باشند؟
به عنوان یک شرکت B2B در صنعت رستوران، مشاغل بالقوه زیادی وجود دارند که می توانند مشتریان شما باشند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
- سایر رستورانها یا شرکتهای پذیرایی – بسیاری از رستورانها و شرکتهای پذیرایی ممکن است نیاز به خرید لوازم یا مواد اولیه از شرکت شما داشته باشند.
- هتلها یا استراحتگاهها – این کسبوکارها ممکن است نیاز به خرید غذا، نوشیدنی یا لوازم برای رستورانها یا خدمات پذیرایی در محل خود داشته باشند.
- توزیع کنندگان خدمات غذایی – این شرکت ها غذا و سایر محصولات را به رستوران ها و سایر مشاغل خدمات غذایی عرضه می کنند و ممکن است از شرکت شما خرید کنند.
- فروشگاه های مواد غذایی یا سوپرمارکت ها – برخی از این مشاغل ممکن است رستوران ها یا کافه های خود را در فروشگاه داشته باشند و نیاز به خرید لوازم یا مواد اولیه داشته باشند.
- تولیدکنندگان یا پردازشگرهای مواد غذایی – این مشاغل ممکن است مواد تشکیل دهنده یا لوازمی را برای عملیات تولید یا فرآوری خود خریداری کنند.
- خرده فروشان غذا و نوشیدنی – اینها می تواند شامل فروشگاه های تخصصی، فروشگاه های شراب، یا کافی شاپ هایی باشد که محصولات غذایی یا نوشیدنی می فروشند.
- کافه تریاهای اداری یا ارائه دهندگان خدمات غذا – بسیاری از کسب و کارها کافه تریا یا ارائه دهندگان خدمات غذایی در محل خود دارند که ممکن است نیاز به خرید لوازم یا مواد اولیه از شرکت شما داشته باشند.
- سازمان ها یا مدارس غیر انتفاعی – این سازمان ها ممکن است آشپزخانه یا کافه تریا خود را داشته باشند و نیاز به خرید غذا یا لوازم برای برنامه های غذایی خود داشته باشند.
به طور کلی، بسیاری از مشاغل بالقوه وجود دارند که می توانند مشتریان شما در صنعت رستوران باشند. برای شناسایی امیدوارکنندهترین فرصتها، اندازه و نوع کسبوکارها در منطقه محلی خود و همچنین نیازها و ترجیحات خاص آنها برای محصولات و خدمات را در نظر بگیرید.
ما یک شرکت B2C در عرصه رستوران هستیم. چه کسب و کارهایی میتوانند مشتریان بالقوه رستوران ما باشند؟
به عنوان یک شرکت B2C در صنعت رستوران، مشتریان شما مصرف کنندگان فردی هستند که برای لذت بردن از غذا و خدمات شما از رستوران شما بازدید می کنند. با این حال، هنوز هم مشاغلی وجود دارند که ممکن است به رستوران شما علاقه داشته باشند، چه به عنوان مشتریان بالقوه یا شریک. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
- برنامه ریزان رویداد و برنامه ریزان عروسی – این متخصصان ممکن است رستوران شما را به عنوان مکانی برای رویدادهای خاص مانند عروسی ها یا فعالیت های شرکتی به مشتریان خود توصیه کنند.
- شرکت های مسافرتی و گردشگری – این شرکت ها ممکن است رستوران شما را به بازدید کنندگانی که به دنبال یک تجربه غذاخوری خوب در منطقه هستند توصیه کنند.
- وبلاگ نویسان و تأثیرگذاران مواد غذایی – این افراد ممکن است از رستوران شما بازدید کنند تا غذا و خدمات شما را در وبلاگ یا کانال های رسانه های اجتماعی خود بررسی یا تبلیغ کنند.
- تامین کنندگان غذا و نوشیدنی – این کسب و کارها ممکن است مواد اولیه یا سایر محصولات را به رستوران شما عرضه کنند و ممکن است علاقه مند به ایجاد یک رابطه مشارکتی یا حمایتی باشند.
- مشاغل و کارفرمایان محلی – این مشاغل ممکن است خدمات پذیرایی سفارش دهند یا رویدادهایی را در رستوران شما برای کارمندان یا مشتریان خود میزبانی کنند.
- سازمان های غیرانتفاعی و موسسات خیریه – این سازمان ها ممکن است با رستوران شما برای میزبانی رویدادهای جمع آوری کمک مالی شریک شوند یا بخشی از درآمد را به یک موسسه خیریه اهدا کنند.
- کلوپ های غذا و نوشیدنی – این سازمان ها ممکن است رویدادها یا تبلیغاتی را در رستوران شما برای اعضای خود میزبانی کنند.
به طور کلی، در حالی که مصرفکنندگان فردی مشتریان اصلی رستوران شما هستند، ممکن است کسبوکارها و سازمانهای مختلفی وجود داشته باشند که به رستوران شما علاقه دارند و به طور بالقوه میتوانند مشتری یا شریک شوند. شناسایی این فرصت های بالقوه و توسعه استراتژی های بازاریابی و توسعه هدفمند برای دستیابی به آنها بسیار مهم است.
چه کشورهایی بیشترین فعالیت آنلاین را در عرصه رستوران دارند؟
در اینجا پنج کشوری که سهم بالایی از تجارت آنلاین و فعالیت قابل توجه در صنعت رستوران دارند، به ترتیب اهمیت فهرست شده اند:
- ایالات متحده – ایالات متحده دارای یک اکوسیستم تجاری آنلاین بسیار توسعه یافته و یک صنعت رستوران پر جنب و جوش، با طیف گسترده ای از انواع رستوران ها و غذاهای مختلف است. خدمات سفارش آنلاین و تحویل غذا در بسیاری از شهرها رایج است و بسیاری از رستوران ها وب سایت ها و صفحات رسانه های اجتماعی خود را برای تبلیغ کسب و کار خود دارند.
- چین – چین بازار آنلاین بزرگ و به سرعت در حال رشدی دارد و خدمات سفارش آنلاین و تحویل غذا از محبوبیت بالایی برخوردار است. صنعت رستوران در چین نیز بسیار متنوع است، با طیف گسترده ای از غذاهای منطقه ای و سبک های غذاخوری.
- بریتانیا – بریتانیا دارای یک اکوسیستم تجاری آنلاین تثبیت شده است و خدمات سفارش آنلاین و تحویل غذا بسیار محبوب است. صنعت رستورانداری در بریتانیا با ترکیبی از گزینههای غذاخوری سنتی و مدرن و تمرکز بر مواد اولیه محلی و پایداری متنوع است.
- هند – هند بازار آنلاین بزرگ و رو به رشدی با تمرکز بر تجارت تلفن همراه دارد. خدمات سفارش آنلاین و تحویل غذا در شهرهای بزرگ بسیار محبوب است و صنعت رستوران در هند با تمرکز بر غذاهای منطقه ای و غذاهای خیابانی بسیار متنوع است.
- برزیل – برزیل بازار آنلاین بزرگ و رو به رشدی با تمرکز بر تجارت الکترونیک و تجارت تلفن همراه دارد. خدمات سفارش آنلاین و تحویل غذا بسیار محبوب است و صنعت رستوران در برزیل متنوع است و تمرکز آن بر غذاهای سنتی برزیلی و غذاخوری به سبک چوراسکو است.
به طور کلی، این کشورها دارای اکوسیستم های کسب و کار آنلاین بسیار توسعه یافته و صنایع رستوران پر جنب و جوش، با تمرکز بر سفارش آنلاین و خدمات تحویل در بسیاری از موارد هستند. صنایع رستوران داری در این کشورها نیز بسیار متنوع است و طیف وسیعی از غذاها و سبک های غذاخوری را در خود جای داده است. درک ویژگی ها و روندهای منحصر به فرد هر کشور می تواند به شرکت های صنعت رستوران کمک کند تا به طور موثر تلاش های بازاریابی و فروش خود را در این بازارها هدف قرار دهند.
چه شهرهایی بیشترین فعالیت آنلاین را در عرصه رستوران دارند؟
پنج شهر زیر دارای فعالیت قابل توجهی در زمینه رستورانداری هستند:
- نیویورک سیتی: شهر نیویورک با بیش از 26000 رستوران، بدون شک یکی از مهم ترین شهرها در صنعت رستوران داری است. این شهر طیف متنوعی از غذاها، از طعم های کلاسیک آمریکایی تا بین المللی را ارائه می دهد. این شهر خانه برخی از مشهورترین رستورانهای جهان، از جمله موسسات ستارهدار میشلین است و مرکز نوآوری و آزمایش در دنیای آشپزی است.
- توکیو: توکیو به خاطر صحنههای غذایی فوقالعادهاش، از غذاهای سنتی ژاپنی گرفته تا غذاهای تلفیقی خلاقانه، شناخته شده است. این شهر بیش از هر شهر دیگری در جهان رستوران های ستاره دار میشلین دارد و بسیاری از سرآشپزهای آن در زمره بهترین ها در جهان به حساب می آیند. ژاپنیها غذای خود را جدی میگیرند و توکیو طیف گستردهای از گزینههای غذاخوری، از پیشخوانهای سوشی و فروشگاههای رامن گرفته تا رستورانهای گرانقیمت کایسکی را ارائه میدهد.
- پاریس: پاریس از دیرباز مترادف با غذاخوری عالی بوده و یکی از پایتخت های آشپزی جهان محسوب می شود. این شهر به خاطر غذاهای سنتی فرانسوی اش، از غذاهای تند تا غذاهای رستورانی، معروف است. پاریس با کافههای بیشماری، رستورانهای کوچک، رستورانها و رستورانهای ستارهدار میشلین، فضای غذاخوری پر جنب و جوشی دارد. بسیاری از مشهورترین سرآشپزهای جهان در پاریس آموزش دیده اند و این شهر همچنان به جذب استعدادهای جدید و ایده های نوآورانه در دنیای آشپزی ادامه می دهد.
- لندن: لندن یک شهر جهانی است که طیف متنوعی از غذاها را از سراسر جهان ارائه می دهد. صحنه غذای شهر در سالهای اخیر با تمرکز بر مواد اولیه محلی، پایدار و تجربههای نوآورانه غذاخوری دستخوش دگرگونی قابل توجهی شده است. لندن خانه برخی از مشهورترین رستوران های جهان، از جمله تعدادی مؤسسه با ستاره میشلین است.
- بارسلونا: بارسلونا به خاطر صحنه های غذایی پر جنب و جوشش، از تاپاس سنتی اسپانیا گرفته تا غذاهای ترکیبی نوآورانه، شناخته شده است. سرآشپزهای این شهر به خاطر خلاقیت و استفاده از مواد محلی و فصلی شهرت دارند که تجربه غذاخوری منحصر به فردی را برای شما رقم می زند. بارسلونا طیف وسیعی از گزینههای غذاخوری، از غذاهای خیابانی گرفته تا رستورانهای با ستارههای میشلین را دارد و شهری است که واقعاً غذا را به عنوان راهی برای زندگی میپذیرد.
آیا بررسی زندگی نامه آدمهای مهم عرصه رستوران ، محتوایی مناسب برای سایت ما خواهد بود؟
بر اساس حقایق تاریخی و تأثیرگذاری در صنعت رستورانداری، پنج نفر در زیر آورده شدهاند که تأثیر بسزایی در کسب و کار رستورانداری در جهان داشتهاند:
- آگوست اسکوفیه (Auguste Escoffier): آگوست اسکوفیه یک سرآشپز فرانسوی و نویسنده آشپزی بود که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شیوه اداره رستوران ها را متحول کرد. او مفهوم سیستم تیپ آشپزخانه را معرفی کرد که کارکنان آشپزخانه را به نقش های تخصصی تقسیم می کرد و دستور العمل ها و منوهای استاندارد را ایجاد می کرد. ایده های او کمک کرد تا غذاخوری در رستوران به سطح جدیدی از پیچیدگی و حرفه ای ارتقا یابد.
- آلیس واترز (Alice Waters): آلیس واترز یک سرآشپز، رستوراندار و فعال غذای آمریکایی است که بیشتر به خاطر رستورانش Chez Panisse در برکلی، کالیفرنیا شناخته میشود. واترز پیشگام جنبش مزرعه به سفره است که بر استفاده از منابع محلی، مواد فصلی و شیوه های کشاورزی پایدار تاکید دارد. او مدافع صریح کشاورزی ارگانیک بوده و الهامبخش سرآشپزها و رستورانهای بیشماری در سراسر جهان بوده است.
- فران آدریا (Ferran Adrià): فران آدریا یک سرآشپز اسپانیایی است که به خاطر رویکرد نوآورانه اش در آشپزی و کارهای پیشگامانه اش در رستوران ال بولی شهرت دارد. آدریا را به محبوبیت معده مولکولی نسبت میدهند که شامل استفاده از تکنیکها و ابزارهای علمی برای ایجاد بافتها و طعمهای جدید در غذا میشود. تأثیر او را می توان در بسیاری از سرآشپزها در سراسر جهان مشاهده کرد که از تکنیک ها و ایده های او استفاده کرده اند.
- دنی مایر (Danny Meyer): دنی مایر یک رستوراندار آمریکایی است که بهخاطر رویکرد نوآورانهاش در مهماننوازی و تعهدش به خدمات مشتری مشهور است. او چندین رستوران موفق را در شهر نیویورک تأسیس کرده است، از جمله کافه یونیون اسکوئر، گرامرسی تاورن و شیک شاک. مایر همچنین نویسنده چندین کتاب در مورد صنعت رستوران است و به دلیل بینش خود در این تجارت بسیار مورد احترام است.
- ماسیمو بوتورا (Massimo Bottura): ماسیمو بوتورا یک سرآشپز ایتالیایی است که به خاطر رویکرد آوانگاردش در آشپزی و تعهدش به اهداف اجتماعی شناخته شده است. رستوران او Osteria Francescana چندین بار به عنوان بهترین رستوران جهان معرفی شده است و او به دلیل تلاش هایش برای کاهش ضایعات مواد غذایی و ارتقای پایداری شناخته شده است. تأثیر بوتورا را می توان در سرآشپزهای بسیاری در سراسر جهان مشاهده کرد که از خلاقیت و آگاهی اجتماعی او الهام گرفته اند.
بررسی بیوگرافی و موفقیت های این چهره های تاثیرگذار در صنعت رستوران، یک ایده محتوای عالی برای یک وب سایت رستوران خواهد بود، زیرا می تواند بینش های ارزشمندی در مورد تاریخچه و تکامل این صنعت ارائه دهد. همچنین می تواند برای کسانی که علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای در هنر آشپزی یا مهمان نوازی هستند الهام بخش و آموزشی باشد.
اگر بخواهیم در سایت رستوران خود بخش بررسی کتاب داشته باشیم، چه کتاب هایی را پیشنهاد میدهید؟
کتاب های بسیار خوبی در رابطه با صنعت رستوران و فرهنگ غذا وجود دارد. در اینجا پنج توصیه وجود دارد:
- آشپزخانه محرمانه: ماجراجویی در زیر شکم آشپزی اثر آنتونی بوردین
- Kitchen Confidential: Adventures in the Culinary Underbelly by Anthony Bourdain
- این خاطرات توسط آنتونی بوردین فقید نگاهی صادقانه و اغلب خنده دار به دنیای آشپزخانه های حرفه ای است. بوردین تجربیات خود را از کار به عنوان سرآشپز به اشتراک می گذارد و واقعیت تلخ پشت زرق و برق صنعت رستوران را بررسی می کند.
- معضل همه چیزخوار: تاریخچه طبیعی چهار وعده غذایی نوشته مایکل پولان
- The Omnivore’s Dilemma: A Natural History of Four Meals by Michael Pollan
- در این کتاب، روزنامه نگار مایکل پولان تأثیر کشاورزی مدرن و تولید غذا بر رژیم غذایی، سلامت و محیط زیست ما را بررسی می کند. او اخلاق غذا خوردن را بررسی می کند و بینش هایی را در مورد صنعت غذا ارائه می دهد.
- نمک، چربی، اسید، گرما تسلط بر عناصر آشپزی خوب نوشته ثمین نصرت
- Salt, Fat, Acid, Heat: Mastering the Elements of Good Cooking by Samin Nosrat
- این کتاب آشپزی ثمین نصرت با تمرکز بر چهار عنصر کلیدی که طعم غذا را خوب می کند: نمک، چربی، اسید و گرما، رویکردی منحصر به فرد برای آشپزی ارائه می دهد. . این کتاب شامل دستور العمل ها و توصیه های عملی برای آشپزهای خانگی است.
- آزمایشگاه غذا : آشپزی بهتر با روشهای علمی اثر جی. کنجی لوپز آلت
- The Food Lab: Better Home Cooking Through Science by J. Kenji López-Alt
- این کتاب رویکردی علمی به پخت و پز دارد و توضیحات مفصلی از واکنش های شیمیایی که در طول پخت و پز رخ می دهد و نحوه بهینه سازی آنها برای پخت و پز ارائه می دهد. بهترین نتایج این کتاب شامل دستور العمل ها و تکنیک هایی برای طیف گسترده ای از غذاها است.
- روح یک سرآشپز: سفر به سوی کمال نوشته مایکل رولمن
- The Soul of a Chef: The Journey Toward Perfection by Michael Ruhlman
- در این کتاب، نویسنده مایکل رولمن، سفر چند سرآشپز را در تلاش برای کمال آشپزی دنبال می کند. او فلسفه و طرز فکر سرآشپزهای بزرگ را بررسی می کند و بینش هایی را در مورد آنچه که یک رستوران عالی می سازد ارائه می دهد.
هر یک از این کتاب ها توسط نویسنده ای معتبر نوشته شده است و موضوع متفاوتی را در رابطه با صنعت رستوران و فرهنگ غذایی پوشش می دهد. این کتابها به بخشی از وبسایت رستوران اختصاص داده شده به کتابهای مرتبط افزوده میشوند، زیرا بینشهای ارزشمند و الهامبخشی را برای علاقهمندان به هنرهای آشپزی و فرهنگ غذایی ارائه میدهند.
اگر بخواهیم در سایت رستوران خود، بخش بررسی فیلم داشته باشیم، چه فیلمهایی را پیشنهاد میدهید؟
فیلم های بسیار خوبی در رابطه با صنعت رستوران و فرهنگ غذا وجود دارد. در اینجا پنج توصیه وجود دارد:
- سرآشپز (2014) به کارگردانی جان فاورو
- Chef (2014) directed by Jon Favreau
- این فیلم کمدی-درام سرآشپزی را دنبال می کند که شغل خود را در یک رستوران معتبر رها می کند و یک کامیون غذا راه اندازی می کند و دوباره با خانواده اش ارتباط برقرار می کند و اشتیاق خود را برای آشپزی دوباره برمی انگیزد. این فیلم به بررسی مضامین خلاقیت، کارآفرینی و قدرت رسانه های اجتماعی در صنعت رستوران می پردازد.
- رویاهای جیرو درباره سوشی (2011) به کارگردانی دیوید گلب
- Jiro Dreams of Sushi (2011) directed by David Gelb
- این فیلم مستند جیرو اونو، استاد سوشی 85 ساله ای را دنبال می کند که یک رستوران 10 نفره را در ایستگاه متروی توکیو اداره می کند. این فیلم به بررسی هنر و فداکاری میپردازد که برای ایجاد سوشی عالی و اهمیت سنت و خانواده در تجارت رستوران انجام میشود.
- راتاتویی(2007) به کارگردانی برد برد
- Ratatouille (2007) directed by Brad Bird
- این فیلم انیمیشن موشی به نام رمی را دنبال می کند که آرزوی سرآشپز شدن را دارد و در نهایت در یک رستوران معتبر پاریسی کار می کند. این فیلم به بررسی مضامین خلاقیت، جاه طلبی و اهمیت پیروی از اشتیاق شما و همچنین فرهنگ و هنر غذاهای فرانسوی می پردازد.
- سفر صد پا (2014) به کارگردانی لاسه هالستروم
- The Hundred-Foot Journey (2014) directed by Lasse Hallström
- این فیلم کمدی-درام خانوادهای از مهاجران هندی را دنبال میکند که رستورانی را در روبروی یک رستوران فرانسوی ستارهدار میشلین در دهکدهای کوچک باز میکنند. این فیلم مضامین برخورد فرهنگی، خانواده و قدرت غذا برای گرد هم آوردن مردم را بررسی می کند.
- شب بزرگ (1996) به کارگردانی استنلی توچی و کمپبل اسکات
- Big Night (1996) directed by Stanley Tucci and Campbell Scott
- این فیلم کمدی-درام داستان دو برادر ایتالیایی است که یک رستوران شکست خورده را در نیوجرسی اداره می کنند و تصمیم می گیرند برای نجات کسب و کار یک شام بزرگ برگزار کنند. این فیلم به بررسی موضوعات خانواده، سنت و اهمیت ریسک کردن و پیروی از دیدگاه شما در صنعت رستوران می پردازد.
هر یک از این فیلم ها توسط یک فیلمساز معتبر کارگردانی شده است و موضوع متفاوتی را در رابطه با صنعت رستوران داری و فرهنگ غذایی پوشش می دهد. از هنر سوشی گرفته تا برخورد فرهنگ ها در کسب و کار رستوران، این فیلم ها بینش و الهام ارزشمندی را برای علاقه مندان به هنر آشپزی و فرهنگ غذایی ارائه می دهند.
آیا خوب است که صفحهای از سایت را به تاریخچه رستوران اختصاص دهیم؟
تاریخچه رستوران به تمدن های باستانی برمی گردد، زیرا شواهدی از اولین غذاخوری های عمومی در روم باستان و چین یافت شده اند. این مؤسسات معمولاً مسافرخانه های کنار جاده بودند که غذا و اسکان مسافران را ارائه می کردند.
با این حال، مفهوم مدرن رستوران به شکل امروزی در قرن هجدهم در فرانسه ظهور کرد. در پاریس، آشپزهایی که به عنوان traiteurs شناخته می شدند، شروع به ارائه منوهای کوچک و تخصصی به عموم مردم در خانه های خود کردند. این امر در نهایت منجر به افتتاح رستورانهای عمومی شد که در ابتدا «بویلن» نامیده میشدند و سوپ و خورش های ساده سرو می کردند.
با گذشت زمان، رستورانها در فرانسه پیچیدهتر شدند و غذاهای متنوعتری ارائه کردند و به مکانهایی تبدیل شدند که مردم میتوانستند با هم معاشرت کنند و شیک و مجلسی، بیرون غذا بخورند. این مفهوم در سراسر اروپا و سپس به آمریکا گسترش یافت و اولین رستوران در ایالات متحده در سال 1794 در بوستون افتتاح شد.
با ظهور رستورانهای زنجیرهای در اواسط قرن بیستم و رشد رستورانهای خوب که مشتریان ثروتمند تری را تامین میکردند، رستورانها به تکامل و تخصص خود ادامه دادند. در سالهای اخیر، صنعت رستورانداری با تکنولوژی تغییر شکل داده است و رزرو آنلاین، خدمات تحویل غذا و بازاریابی رسانههای اجتماعی به ابزارهای ضروری برای موفقیت تبدیل شدهاند.
امروزه رستوران ها به عنوان مراکز فرهنگی عمل می کنند که در آن مردم گرد هم می آیند تا غذا، گفتگو و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. از فروشندگان غذاهای خیابانی گرفته تا رستورانهای ستارهدار میشلین، تاریخچه این رستوران با نوآوری و خلاقیت سرآشپزها، رستورانداران و کارآفرینان بیشماری شکل گرفته است و به تکامل خود ادامه میدهد تا نیازها و سلیقههای در حال تغییر غذاخوریها را در سراسر جهان برآورده کند.
بهترین منابع معتبر جهانی در موضوع رستوران که بتوانیم محتواهایی از آنها را ترجمه و در سایت خود منتشر کنیم، کدامند؟
در اینجا پنج وب سایت خبری و مجلات اینترنتی برتر فعال در صنعت رستوران به همراه آدرس دامنه آنها آورده شده است:
- Eater – www.eater.com
- Restaurant Business Online – www.restaurantbusinessonline.com
- Food & Wine – www.foodandwine.com
- Nation’s Restaurant News – www.nrn.com
- Bon Appétit – www.bonappetit.com
به عنوان یک شرکت فعال در صنعت رستورانداری، ترجمه محتوای این وبسایتها و انتشار آن در وبسایت رستوران خودتان میتواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. در مرحله اول، می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را با آخرین اخبار و روندهای صنعت به روز نگه دارید، که می تواند منبع ارزشمندی برای مشتریان و مشتریان بالقوه شما باشد. ثانیا، می تواند به ایجاد رستوران خود به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر و آگاه در صنعت کمک کند. ثالثاً، می تواند رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد، زیرا محتوای تازه و مرتبط اغلب توسط موتورهای جستجو در اولویت قرار می گیرد.
با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که برای جلوگیری از هرگونه مشکل کپی رایت یا سرقت ادبی، همیشه باید از وب سایت اصلی مجوز بگیرید و منبع محتوا را به درستی درج کنید. علاوه بر این، مهم است که اطمینان حاصل کنید که محتوای ترجمه شده دقیق و با کیفیت است، زیرا ترجمه های ضعیف می توانند به اعتبار برند شما آسیب بزنند.
آیا در طراحی سایت برای فعالان رستوران، رنگ بندی خاصی حاکم است؟
به عنوان یک برند جدید در صنعت رستوران، مهم است که هم تمایز از رقبا و هم ارتباط فرهنگی را در تصمیمات برندسازی خود در نظر بگیرید. در حالی که استفاده از رنگ سبز مشابه سایر رستوران های ایران ممکن است حس آشنایی را برای مشتریان ایجاد کند، همچنین ممکن است برند شما را در بازار شلوغ با مشکل مواجه کند.
یک استراتژی می تواند این باشد که رنگ سبز را به روشی منحصر به فرد در برند خود بگنجانید، مانند استفاده از سایه متفاوت یا ترکیب آن با رنگ های دیگری که معمولاً در صنعت استفاده نمی شوند. به عنوان مثال، میتوانید از رنگ سبز جنگلی عمیق برای برندینگ خود به همراه رنگ نارنجی روشن برای برجسته کردن غذاهای خاص خود مانند قورمه سبزی، غذای مرغ و خورش فسنجان استفاده کنید.
از طرف دیگر، می توانید از یک پالت رنگ کاملاً متفاوت استفاده کنید که معمولاً در صنعت رستوران در ایران استفاده نمی شود. این می تواند به برند شما کمک کند که برجسته شود و یک هویت منحصر به فرد ایجاد کند. با این حال، مهم است که اطمینان حاصل کنید که پالت رنگی که انتخاب میکنید همچنان از نظر فرهنگی مرتبط و متناسب با بازاری است که در آن فعالیت میکنید.
در نهایت، تصمیم به استفاده از یک پالت رنگی خاص برای برندسازی شما باید بر اساس ترکیبی از عوامل، از جمله تمایز از رقبا، ارتباط فرهنگی و هویت کلی برند باشد.
بزرگترین مشکلات سایت ها و فروشگاه های اینترنتی رستوران کدامند؟
فروش اینترنتی محصولات غذایی از جمله قورمه سبزی، غذای مرغ و خورش فسنجان در صنعت رستوران داری رو به افزایش است. امروزه بسیاری از مشتریان به دنبال راههای راحت برای سفارش و دریافت محصولات غذایی هستند، به خصوص با توجه به همهگیری COVID-19 و گرایش به خرید آنلاین.
قطعاً این احتمال وجود دارد که خریداران ایرانی مایل به خرید آنلاین این محصولات باشند، به خصوص اگر به دنبال منبع مناسب و مطمئنی از محصولات غذایی باکیفیت باشند. با این حال، چندین چالش وجود دارد که باید هنگام فروش آنلاین محصولات غذایی در نظر بگیرید.
یکی از بزرگترین چالش ها اطمینان از تازه و ایمن ماندن محصولات غذایی در طول حمل و نقل است. این امر به ویژه برای اقلام فاسدشدنی مانند قورمه سبزی، غذای مرغ و خورش فسنجان که ممکن است برای جلوگیری از فساد در حین حمل و نقل نیاز به بسته بندی و خنک کننده خاصی داشته باشد، اهمیت دارد. برای اطمینان از اینکه محصولات غذایی در شرایط خوبی به مقصد می رسند، باید روی بسته بندی و مواد حمل و نقل با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید.
چالش دیگر رعایت مقررات ایمنی مواد غذایی و محدودیت های حمل و نقل است. برخی از کشورها ممکن است محدودیت هایی برای واردات برخی از محصولات غذایی داشته باشند، و شما باید اطمینان حاصل کنید که از تمام مقررات و دستورالعمل های مربوطه پیروی می کنید.
به طور کلی، در حالی که فروش آنلاین محصولات غذایی با چالش هایی همراه است، قطعاً بازاری برای این محصولات وجود دارد و بسیاری از مشتریان به دنبال منابع مناسب و قابل اعتماد محصولات غذایی با کیفیت بالا هستند. اگر بتوانید چالش های موجود در حمل و نقل و تحویل این محصولات را برطرف کنید، شانس خوبی برای ایجاد یک تجارت آنلاین موفق در فروش قورمه سبزی، غذای مرغ و خورش فسنجان وجود دارد.
مهمترین صفحات سایت یک تشکیلات فعال در عرصه رستوران کدام صفحات است؟
به عنوان یک تجارت محصول محور و مکان گرا در بخش رستوران، چندین صفحه کلیدی وجود دارد که باید در طراحی وب سایت خود روی آنها تمرکز کنید:
- صفحه اصلی: صفحه اصلی شما اولین برداشتی است که کاربران از برند شما خواهند داشت، بنابراین مهم است که آن را از نظر بصری جذاب کنید و برای پیمایش آسان باشد. باید محصولات و خدمات کلیدی شما و همچنین مکان و اطلاعات تماس شما را به نمایش بگذارد.
- صفحه منو: صفحه منوی شما یکی از مهم ترین صفحات در وب سایت شماست، زیرا جایی است که کاربران برای دیدن محصولاتی که ارائه می دهید به آنجا می روند. مهم است که یک منوی واضح و منظم داشته باشید که خواندن و پیمایش آن آسان باشد. برای کمک به کاربران در تجسم آنچه می توانند انتظار داشته باشند، تصاویر باکیفیت محصولات خود را اضافه کنید.
- صفحه مکان: صفحه موقعیت مکانی شما برای کاربرانی که سعی در یافتن رستوران شما دارند بسیار مهم است. مطمئن شوید که یک نقشه و مسیرهای واضح، و همچنین اطلاعاتی در مورد مکانهای دیدنی و گزینههای پارکینگ در نزدیکی خود قرار دادهاید.
- صفحه درباره ما: صفحه درباره ما جایی است که می توانید داستان برند خود را بگویید و آنچه که رستوران شما را منحصر به فرد می کند را به نمایش بگذارید. این یک فرصت عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریان و ایجاد هویت برندتان است.
- صفحه تماس با ما: صفحه تماس با ما باید ارتباط با شما را برای کاربران آسان کند. یک فرم تماس و همچنین شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را در نظر بگیرید.
از نظر طراحی و سرعت، مهم است که روی ایجاد یک طراحی تمیز و از نظر بصری جذاب تمرکز کنید که به راحتی قابل هدایت باشد. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید و از ویدیوها برای نمایش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای بارگذاری سریع بهینه شده است، زیرا سرعت پایین بارگذاری می تواند منجر به ناامیدی کاربر و نرخ پرش بالا شود.
آیا عکسبرداری از غذاهای رستوران تاثیر بسزایی در بازدهی سایت دارد؟
به عنوان یک کسب و کار محصول محور، مهم است که تصاویر با کیفیت محصولات خود را در وب سایت خود به نمایش بگذارید. در حالی که امکان گرفتن عکس با تلفن همراه وجود دارد، استودیوهای عکاسی حرفه ای عموماً برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا با نور، ترکیب بندی و فوکوس مناسب مجهزتر هستند.
وقتی صحبت از عکاسی غذا می شود، کار با افراد حرفه ای که تجربه کار با صنعت رستوران را دارند بسیار مهم است. ایشان تخصص لازم را خواهند داشت تا محصولات شما را به جذابترین شکل ممکن از نظر بصری به تصویر بکشند و رنگها، بافتها و نمایش آنها را برجسته کنند.
تصاویر پانوراما 360 درجه می تواند راهی عالی برای نمایش فضای داخلی رستوران شما باشد و به کاربران یک تور مجازی در فضای شما بدهد. با این حال، آنها ممکن است برای نمایش محصولات شما ضروری نباشند. در عوض، استفاده از تصاویر ثابت با کیفیت بالا را در نظر بگیرید که محصولات شما را از زوایای مختلف و در زمینههای مختلف، مانند آشپزخانه یا روی بشقاب، به نمایش بگذارند.
در نهایت، هدف این است که محصولات خود را به جذاب ترین و اشتها آورترین شکل ممکن به نمایش بگذارید. عکاسی حرفه ای می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند و محصولات شما را در وب سایت خود به بهترین شکل نشان دهد.
تولید محتوای متفاوت برای غذاهای یکسان چگونه امکان پذیر است؟
تولید محتوای منحصر به فرد برای بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو و برجسته شدن در یک بازار شلوغ بسیار مهم است. در اینجا چند راه برای ایجاد محتوای منحصر به فرد برای وب سایت رستوران خود آورده شده است:
- داستان خود را بگویید: تاریخچه رستوران خود را به اشتراک بگذارید، چگونه به این ایده رسیدید و چه چیزی کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند. این می تواند به ایجاد ارتباط شخصی با مخاطبان شما کمک کند و شما را از سایر رستوران ها متمایز کند.
- دستور العمل های خود را به اشتراک بگذارید: برخی از دستور العمل ها، تکنیک های آشپزی و نکات منحصر به فرد خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این می تواند به مشتریان شما حس تخصص آشپزی شما را بدهد و آنها را بیشتر به رستوران شما علاقه مند کند.
- کارکنان خود را به نمایش بگذارید: کارکنان خود را معرفی کنید و سوابق، مهارت ها و تجربیات آنها را به اشتراک بگذارید. این می تواند به ایجاد حس اجتماعی کمک کند و به مشتریان شما کمک کند تا احساس ارتباط بیشتری با رستوران شما داشته باشند.
- مواد محلی را برجسته کنید: اگر از مواد اولیه محلی در غذاهای خود استفاده می کنید، این اطلاعات را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این می تواند به ترویج تولیدکنندگان محلی کمک کند و به مشتریان شما حس طعم محلی رستوران شما را بدهد.
- اخبار و روندهای صنعت را به اشتراک بگذارید: از آخرین اخبار و روندهای صنعت رستوران داری به روز باشید و این اطلاعات را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک مرجع در زمینه خود شناخته شوید و می تواند مشتریان شما را درگیر و مطلع نگه دارد.
با تمرکز بر این موضوعات، می توانید محتوای منحصر به فرد و ارزشمندی ایجاد کنید که می تواند به رستوران شما کمک کند تا در بازار شلوغ برجسته شود و رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشد.