طراحی سایت نوبت دهی

طراحی سایت نوبت دهی بیشتر برای بیمارستان ها، مطب پزشکان، کلینیک ها و درمانگاه ها، مراکز درمانی و همچنین برخی از سازمان ها و ادارات دولتی کاربرد دارد. قبل از هر چیز توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است که طراحی سایت مانند تمام حرفه های دیگر در عصر مدرن، نیاز به تخصص حرفه ای و تجربه بالا دارد. احتمال می دهیم اگر ابتدا شاخصه های طراحی سایت آموزشی و طراحی سایت شرکتی را بدانید، با دید بهتری اقدام به طراحی سایت خود می کنید.

مزایای طراحی سایت نوبت دهی

امکان رزرو وقت از تمامی نقاط جغرافیایی در طی ۲۴ ساعت شبانه روز و فراهم کردن رفاه حال بیماران و مردم و جلوگیری از مراجعات حضوری مکرر، صرفه جویی در زمان و وقت، کاهش ترافیک، صرفه جویی در انرژی و مصرف بنزین و گاز و هزینه های دیگر، قابلیت مشاهده سوابق توسط بیمار و پزشک مربوطه، شفاف سازی روند تشکیل پرونده و … از مزیت های سایت نوبت دهی هستند.

سرویس ها و قابلیت های طراحی سایت نوبت دهی

بخش های مهم و سرویس های طراحی سایت حرفه ای نوبت دهی به تفصیل عبارتند از:

طراحی پنل ثبت نام و ورود

متقاضی یا فرد بیمار اطلاعات فردی خود مانند نام و نام خانوادگی، اطلاعات تماس مانند آدرس و تلفن را در سیستم، ثبت نموده و با برگزیدن نام کاربری و پسورد اختصاصی برای خود می تواند وارد سامانه شود.

طراحی صفحه درباره پزشک / درباره مرکز

نام پزشکان، سوابق فعالیتی آنها، درجه علمی و تخصص هر کدام و همچنین تجهیزات و خدمات قابل ارائه در مرکز درمانی در این بخش به تفصیل درج می گردد.

طراحی صفحه راهنما

آموزش نحوه ثبت نام و روش استفاده از سامانه، روش پیگیری درخواست، نکات امنیتی هنگام پرداخت الکترونیکی، نحوه پیگیری پرداخت های ناموفق و مواردی از این قبیل، در صفحه راهنما پیاده سازی شده است.

انتخاب مکان و خدمات پزشکی

این بخش قابل استفاده برای کلینیک ها، مراکز درمانی و بیمارستان ها است که خدمات متنوعی ارائه می دهند. با انتخاب مکان و خدمات توسط بیمار، فقط پزشکانی که آن خدمت را ارائه می دهند، نمایش داده می شود. مکان ها، خدمات و لیست پزشکان در بخش مدیریت قابل تعریف شده اند.

برگزیدن تاریخ رزرو

این تقویم که به صورت شمسی است، بر اساس روزهای کاری پزشک که در مرحله قبل انتخاب شده، نمایش داده می شود. به این صورت که پزشک در بخش مدیریت، روزهای کاری خود را بر اساس مکان و خدمات مختلف، در سیستم تعریف می نماید. بر اساس این تنظیمات، بیمار محدود به انتخاب آن روزها است.

طراحی بخش اطلاعیه و برنامه های هفتگی

رویدادهای مرتبط با مرکز درمانی، ارائه خدمات جدید پزشکی در بیمارستان و انعکاس همایش ها و برنامه های علمی مرتبط با حوزه سلامت و درمان در این بخش منعکس می گردد.

طراحی ماژول نمایش صف انتظار

مشاهده وضعیت آنلاین نوبت شما در درمانگاه یا بیمارستان به صورت لحظه ای در این بخش امکانپذیر است.

طراحی فیلد جستجو

جستجو بر اساس نام پزشک، نام بیمارستان و یا کلینیک از این قسمت توسط کاربر قابل انجام است. این بخش بیشتر برای بیمارستان ها و مراکز درمانی بزرگ و همچنین سامانه های نوبت دهی بیمارستان های کشور یا سامانه های نوبت دهی منطقه ای و استانی کاربرد دارد.

انتخاب ساعت مراجعه

در این سیستم نوبت دهی اینترنتی ، پزشک قادر خواهد بود که ساعات کاری خود را در روزهای مختلف هفته در بخش مدیریت تعریف نماید. همچنین بر اساس هر یک از خدمات ارائه شده توسط پزشک، مدت زمان ویزیت نیز در سیستم از قبل تعریف می گردد.لذا پس از انتخاب خدمات و روز مراجعه، در این بخش بازه های زمانی آزاد جهت انتخاب، به بیمار نمایش داده می شود که پس از ثبت نهایی، برای بیماران بعدی آن ساعت به خصوص از لیست بازه های زمانی حذف می گردد.

طراحی قسمت بازیابی قبض

پس از تکمیل پرداخت توسط کاربر، در صورت مواجهه با هرگونه خطا و عدم دریافت کد رهگیری از سایت، پس از گذشت دقایقی می تواند نسبت به بازیابی قبض خود اقدام نمایید. چنانچه قبضی برای نوبت گرفته شده وجود نداشته باشد، وجه پرداخت شده به حساب شخص بازگشت داده شده و کاربر می تواند نسبت به اخذ مجدد نوبت اقدام نماید.

پرداخت الکترونیک

پس از انتخاب تاریخ و رزرو نوبت توسط بیمار، پرداخت هزینه از طریق درگاه های پرداخت الکترونیک بانک های عضو شبکه شتاب انجام می گیرد و کد رهگیری به نمایش در می آید.

طراحی بخش پیگیری

پیگیری پرداخت توسط کد رهگیری و یا اطلاعات دیگر مانند کد ملی از این بخش قابل انجام است.

طراحی سیستم ثبت شکایات

در صورتیکه کاربر یا بیمار از نحوه ارائه خدمات مرکز و همچنین سامانه نوبت دهی شکایت و انتقادی داشته باشد، از این طریق می تواند به اطلاع مدیریت برساند.

طراحی پنل ارسال پیامک

به منظور یادآوری زمان حضور بیمار در مطب یا مرکز درمانی و یا اطلاع رسانی لغو رزرو به دلایل پیشامدهای غیرمترقبه، امکان پرینت گیری از اطلاعات ثبت شده توسط کاربر در سایت، نمایش آمار کل بازدیدکنندگان، بازدیدهای سالیانه و ماهیانه و کاربران آنلاین و … از پنل ارسال پیامک استفاده می شود.

مخاطب طراحی سایت نوبت دهی می تواند اقشار مختلف مردم باشد و همچنین آنها با استفاده از دستگاه های گوناگون مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ و … به بهره گیری از خدمات سایت مبادرت می ورزند لذا پیام آوا با اجرا و پیاده سازی سیستم نوبت دهی آنلاین به صورت ریسپانسیو (واکنشگرا) زمینه ای را فراهم آورده تا اینگونه وب سایت ها در صفحات نمایشگر دستگاه های مختلف به خوبی نمایش داده شده و همه خدمات آن برای کاربر به راحتی قابل استفاده باشد. سیستم مدیریت بیماران؛ گزارش گیری و نمودارهای آماری و ادورای رزروها؛ سوابق تمامی بیماران؛ تشکیل پرونده الکترونیکی؛ گزارش گیری مالی و سوابق پرداخت ها؛ سیستم مدیریتی آسان؛ سازگاری سایت با تمامی مرورگرها؛ سرعت لود سریع و سرعت بالای بارگذاری صفحات سایت از اهم ویژگی های پیام آوا در طراحی سایت نوبت دهی است.


سئو و بهینه سازی وب سایت

این روزها سئو بهینه سازی سایت اهمیت بالایی پیدا کرده است. پیام آوا نیز به صورت تخصصی به این موضوع توجه ویژه دارد. سئو سایت ها با کاربری های مختلف بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است. چرا که از این طریق آمار بازدید و ترافیک سایت بالا رفته و خواسته های مدیران سایت تامین می گردد.

طراحی سایت اداری هم در بسیاری از موارد می تواند موثر باشد. با افزایش جمعیت، سازماندهی خدمات برای کارفرمایان یک امر اجتناب نا پذیر شده است و سایت نوبت دهی در بسیاری از ارگان ها کاربردی اساسی خواهد داشت.